1. Miksi minun kannattaa rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi?

Rekisteröitymällä voit hyödyntää parhaiten kaikkia verkkokaupan sinulle tarjoamia ominaisuuksia. Voit seurata lähetystesi etenemistä, näet aiemmat ostosi tapahtumahistoriasta ja voit tallentaa vaihtoehtoiset toimitusosoitteesi. Tilaaminen on nopeaa ja vaivatonta, koska omat tietosi ja osoitteet säilyvät muistissa ja muistilistalle siirretyt tuotteet säilyvät omissa tiedoissasi. Rekisteröitymällä liityt samalla myös maksuttomaan Seppälä Klubiin ja saat klubiedut heti käyttöösi. Rekisteröityminen säästää aikaasi ja on maksutonta.

2. Pitääkö minun rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi voidakseni tehdä tilauksen?

Ei, voit tehdä tilauksen myös rekisteröitymättä. Jos teet tilauksen rekisteröitymättä, henkilökohtaiset tietosi eivät säily verkkokaupassamme, ja sinun pitää syöttää ne uudestaan seuraavan tilauksenteon yhteydessä.

3. Onko ostosten tekeminen verkossa turvallista?

Voit huoletta tehdä ostoksia verkkokaupassamme, sillä tilauksen yhteydessä jättämäsi asiakastiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia, emmekä luovuta niitä ulkopuolisille. Yhteys Seppälän ja tietokoneesi välillä suojataan käyttämällä SSL-suojausta (Secure Sockets Layer). SSL-turvakäytäntö suojaa tietoliikenteen siten, ettei ulkopuolinen tarkkailija pysty yhteyttä seuraamalla näkemään tai muuttamaan luottamuksellisia tietojasi. SSL-turvakäytäntöön luottavat mm. suomalaiset verkkopankit sekä lukemattomat muut turvallisia yhteyksiä vaativat verkkopalvelut.

4. Onko turvallista ilmoittaa luottokortin numero verkkosivuilla?

Maksaessasi luottokortilla verkkokaupassamme ohjaamme sinut Luottokunnan palveluun tekemään varmennuksen. Voit myös käyttää Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamisjärjestelmiä maksutapahtumasi turvallisuuden varmistaaksesi jos olet nämä ominaisuudet korttiisi liittänyt. Turvallisuutesi takia emme tallenna maksukorttisi korttinumeroa missään vaiheessa. Näin kukaan ei pääse väärinkäyttämään tietojasi myöhemmin.

5. Tilasin juuri verkkokaupasta, voinko peruuttaa tilaukseni?

Jos olet edennyt ostotapahtuman viimeiseen vaiheeseen eli maksutavan valintaan ja klikannut pankin tai luottokunnan painiketta, tilaus lähtee käsittelyyn eikä sitä voi enää muuttaa. Nopein tapa hoitaa asia on tilauksen saatuasi mennä lähimpään Seppälän myymälään ja palauttaa / vaihtaa tuote siellä.

6. Miten tilaus toimitetaan?

Tilaukset toimitetaan lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen, josta voit noutaa ne saatuasi saapumisilmoituksen. Voit tilata myös kotiinkuljetuksen tai noutaa tilauksen Helsingin Keskuskadun myymälästämme.

7. Koskeeko palautusoikeus kaikkia tuotteita?

Sinulla on 14 päivää aikaa tutustua tuotteisiin ja tehdä ostopäätös. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa tai palauttaa sen 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja hintalappujen kiinni tuotteessa.

8. Kuinka kauan paketin toimittaminen kestää?

Kun tuotetta löytyy varastostamme, on toimitusaika Matkahuollon kautta 3-7 arkipäivää. Jos olet valinnut toimitustavaksi myymälänoudon, saat ilmoituksen tekstiviestinä kun tilauksesi on noudettavissa.

9. Teen tilauksen yhteiskäytössä olevalla koneella, kuinka varmistan, että seuraava käyttäjä ei pääse tietoihini?

Mikäli tietokone kysyy kirjautumisen yhteydessä ”haluatko olla automaattisesti tunnistettu Seppälä Shop Online –sivuilla tällä tietokoneella” niin älä turvallisuussyistä rastita tätä kohtaa. Muistathan myös lopettaa asiointisi aina kirjautumalla ulos verkkokaupasta. Selaimen välimuisti kannattaa tyhjentää asioinnin jälkeen. Sen voi tehdä selaimen valikon kohdasta Internet-asetukset. Muista myös kirjautua ulos tietokoneistunnostasi ja sulkea selain, kun lopetat Internetin käytön. Näin varmistat, että seuraava käyttäjä ei pääse katsomaan selaamiasi sivuja.

10. Haluan palauttaa verkkokaupasta tilaamani tuotteen, miten toimin?

Täytä tuotteen mukana tullut palautusilmoitus ja liitä se palautettavan tuotteen mukaan pakettiin.

Palautusosoite on: Kauppakatu 29 – 31 53100 LAPPEENRANTA

Matkahuollon toimipisteestä saamasi palautuskuitti on tosite tuotteen palauttamisesta. Palauttaminen on sinulle maksutonta. Matkahuollon toimipisteen sijasta voit palauttaa tuotteen myös myymälöihimme Suomessa. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja hintalappujen kiinni tuotteessa.

11. Voinko tilata tuotteita toimitettavaksi Suomen ulkopuolelle?

Seppälä Shop Online toimittaa tilauksia toistaiseksi vain manner-Suomeen.

12. Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Jos unohdat salasanasi, paina etusivun ylälaidassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta. Tämän jälkeen paina Unohtuiko salasana? -linkkiä. Kirjoita rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite ja saat linkin, jota klikkaamalla pääset vaihtamaan salasanasi. Epäselvissä tilanteissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

13. Epäilen käyttäjätunnukseni ja/tai salasanani joutuneen vääriin käsiin, miten saan suljettua käyttäjätunnukseni?

Ottamalla yhteyttä asiakaspalvelumme joko sähköisellä yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse 010 802235 (matkapuhelimesta 8,28 snt/puh + 17,04 snt/min ja lankapuhelimesta 8,28 snt/min + 5,95 snt/min). Asiakaspalvelumme on avoinna ma–pe klo 9–18.

14. Haluan lähettää tilaamani tuotteet muuhun kuin kotiosoitteeseeni, onko se mahdollista?

Kyllä, sinun on mahdollista lähettää tilaamiasi tuotteita myös muuhun kuin kotiosoitteeseesi. Jos olet Seppälä Shop Onlinen rekisteröitynyt asiakas, voit luoda Omat sivut –sivulla oman vaihtoehtoisen toimitusosoitteesi. Myös rekisteröitymättömänä asiakkaana voit lisätä tilauksellesi toimitusosoitteeksi muun kuin kotiosoitteesi.

15. Miten saan yhteyden asiakaspalveluunne?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköisellä yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse 010 802235 (matkapuhelimesta 8,28 snt/puh + 17,04 snt/min ja lankapuhelimesta 8,28 snt/min + 5,95 snt/min). Asiakaspalvelumme on avoinna ma–pe klo 9–18.

16. Miten voin antaa palautetta?

Voit antaa palautetta asiakaspalveluun sähköisellä yhteydenottolomakkeella.

17. En löydä etsimääni tuotetta, miten haen tuotetta?

Kirjoita etsimäsi tuotteen nimi suoraan Kirjoita hakusana -kenttään ja paina enter.

18. Miten vaihdan omissa tiedoissani olevaa sähköpostiosoitetta?

Kirjautumalla sisään käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi, voit itse muuttaa Omat sivut –sivulla olevaa sähköpostiosoitettasi.

19. Minulla on Seppälä-lahjakortti; voinko maksaa sillä verkko-ostokseni?

Seppälä-lahjakortilla ei toistaiseksi voi maksaa verkkokaupassa. Seppälä-lahjakortti käy maksuvälineenä kaikissa Seppälän myymälöissä.

20. Mikä on kampanjakoodi?

Seppälä Shop Online ja Seppälä Klubi tarjoavat asiakkailleen erilaisia etuja ja tarjouksia, joista tiedotetaan uutiskirjeellä ja verkkokaupan sivuilla. Alennus aktivoidaan syöttämällä kampanjakoodi ostoskorissa sijaitsevaan kenttään. Voit aktivoida vain yhden kampanjakoodin/tilaus.

21. Tilauksestani puuttui tuotteita, mistä voin tiedustella puuttuvia?

Asiakaspalvelumme auttaa sinua, ota yhteyttä joko sähköisellä yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse 010 802235 (matkapuhelimesta 8,28 snt/puh + 17,04 snt/min ja lankapuhelimesta 8,28 snt/min + 5,95 snt/min). Asiakaspalvelumme on avoinna ma–pe klo 9–18.